tirsdag 10. januar 2017

Tretopphyttetur :)

Hei! Etter dagvakta om torsdan dusja jeg, spiste, så litt på tv og pakka ferdig, før jeg kjørte til F i seks-tida. Til middag spiste vi wok.
Natt til fredan frøys jeg ganske masse.. Var ikke helt pigg på fredagsmorran, men etter litt frokost og kaffe kjørte vi avgårde og gikk tur i vinden på Folehavna kystfort. Det er mange bunkerser der fra gamledager^^
Jeg begynte å fryse igjen etter vi kom hjem, så lå for det meste på soffan og halvsov resten av dagen. Så orka bare å spise litt middag også..
Lørdan gikk for det meste til sofasliting også. Kjørte F til foreldrene hans i fem-tida. Vi var bedt dit begge to, men jegfølte meg ikke i form nok. Men fikk med meg litt mat som jeg spiste på kvelden.
Søndan var heldigvis formen min bra igjen :) Kan ikke huske om vi gjorde no spesielt. Men jeg laga pinnebrøddeig, den skulle jo være ferdig til mandan ;)
I går, etter frokost osv, kjørte vi fra F litt før klokka ti. Jeg hadde fått vite at vi skulle til Brumunddal og at vi skulle være ute i et døgn, ellers ikke så mye annet^^ Vi stoppa en tur i Hamar. Vi kikka på Vikingskipet, handla mat og spiste lunsj. Så kjørte vi videre. Gjennom Brumunddal og innover i skauen/fjellet. Så parkerte vi bilen, tok med oss bagasjen og gikk pittelitt innover i skauen. Der var det ei trehytte som heter Furuhytta, bygd åtte meter over skogbunnen. Der skulle vi bo i et døgn!
Det var en trapp opp til hytta. Inni hytta var det kjøkken med peis og gassovn, det var en "stue" med to sofaer og bord, også var det hems med to madrasser. Utafor var det veranda med sittebenk, bålpanne og flere fuglebrett med frø på. Overalt var det mulig å tenne stearinlys. Det var superkoselig! Vi skifta fra by-klær til tur-klær, tente opp i bålpanna og satt ute på benken i flere timer :)
Etterhvert stekte vi pinnebrød :)
Vi gikk inn litt over sju. Fyrte i peisen, og laga gryterett til middag. Etter vi hadde spist satt vi bare og prata i mange timer. Tror vi la oss i ti-tida omtrent^^
Jeg sov veldig godt i natt! Våkna litt over åtte. Vi kunne se ut på verandaen og fuglebretta fra hemsen, så vi lå en stund og kikka på alle småfuglene som spiste mat. Og plutselig kom det et ekorn også! Vi kledde på oss etterhvert, og gikk ut, men ingen av dyra reagerte no særlig på oss. Så da gikk det fint ann å ta bilde :) Se på det søte lille bustete ekornet!
Til frokost varma vi opp gryterett. Mens vi spiste var det til sammen fire ekorn på fuglebretta samtidig! Det var veldig gøy :) Etterhvert gikk vi tur ut på myra som var ved hytta (var snø oppå altså). Vi kjørte med drone, og fikk dermed se mer av området rundt :) Tilbake igjen i hytta begynte vi å pakke, rødde og koste^^ Tok et bilde innover i hytta mens jeg stod i døråpningen :)
Vi gikk fra hytta litt over ett. Vi stoppa i Brumunddal og spiste lunsj/middag. Så kjørte vi til Sandefjord. Jeg pakka alle tingene mine og kjørte hjemover. Har pakka ut, dusja, sett på tv og spist. Blir ikke så lenge før jeg skal legge meg, skal på dagvakt i morra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...